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Examinando por Autor "Angulo, Lizandro"

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    “La ciudad de los parques” una estrategia de marketing para la promoción turística de la ciudad Bucaramanga, Colombia
    (AISTI - Associação Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, 2020) Díaz Duarte, Norberto Fabian; Moreno Cano, Antonia María; Angulo, Lizandro
    “La ciudad de los parques” es una estrategia de marketing para la promoción turística de los parques en la ciudad de Bucaramanga, Colombia. Este proyecto se ha desarrollado dentro del programa académico de Turismo Sostenible de las Unidades Tecnológicas de Santander. La metodología cualitativa de alcance descriptivo se ha llevado a cabo en dos fases. Primero realizamos un diagnóstico de la comprensión del medio turístico a partir del uso de cinco herramientas de investigación sobre el desarrollo potencial de diferentes destinos turísticos. La segunda ha estado enfocado en la creación de productos turísticos a partir de los espacios existentes en la ciudad y en la generación de estrategias de marketing mix para su promoción turística. Del planteamiento de esta estrategia se deduce una falta de compromiso político para desarrollar y mantener actividades que permitan la promoción turística de la ciudad a través del marketing territorial.
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    Football, politics, and identity: the language of confrontation in the journalistic coverage of sports in Spain
    (Universidad Complutense de Madrid, 2025-11-25) Angulo, Lizandro; Moreno Cano, Antonia María; Gutiérrez Almazor, Miren
    El clásico (the classic) is the name given to any football match between rival clubs FC Barcelona and Real Madrid. It is a global event full of drama that reflects sporting rivalry, politics, and identity. This article analyses the treatment of 2090 journalistic pieces covering 34 clásicos published by leading sports newspapers Marca and Mundo Deportivo from the 2003-2004 season to the 2020-2021 season. We use content analysis and the framing theory to capture when journalistic biases link sports with politics and identity. Concretely, we search for signs of language that might fuel conflict. The results indicate that the dominant frame presents matches from an athletic and competitive point of view. However, there is also a significant number of journalistic pieces in which confrontation arises from national identity issues and political strife around the Catalan question. Sometimes, war-like language is used to describe football. This is a relevant issue since several studies point to a connection between conflict around sports and physical, psychological, and symbolic violence outside the stadium. The study concludes that sports journalism relies on a limited set of sources and spectacular reporting.
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